Nog altijd is MSN.nl één van de best bezochte sites in Nederland. Ook ik start er nog graag mijn browser mee op. Niet in de laatste plaats door de creatieve bannercampagnes. Bijna elke week is er wel een opvallende campagne. Regelmatig kun je er een Rectangle zien communiceren met een Leaderboard of wordt er een wallpaper ingezet waardoor MSN.nl geheel in de look and feel van de adverteerder wordt geplaatst. Maar een takeover zoals van de week gedaan door Avatar ben ik nog nooit tegengekomen. De hele site werd aan de kant geschoven! Daarvoor moest je echter wel eerst op de banner klikken.
Je blijft op deze pagina als je hier klikt werd er expliciet vermeldt. Dat er niets van de pagina overbleef vertelden ze er echter niet bij. Welkom in de wereld van Avatar. MSN cijferde zichzelf eventjes weg voor deze bijzondere film. Het is ook niet niets. James Cameron, de bedenker van The Terminator en Aliens, die weer een Science Fiction film heeft gemaakt. Via de trailer duik je in deze bijzondere wereld waar Cameron de nieuwste technieken voor heeft gebruikt. Van mij had de trailer overigens wel wat flitsender mogen zijn. Of is dit een voorbode van wat we mogen verwachten? Enig minpuntje van de campagne vond ik dat de Twitter button je niet in staat stelde om je ‘followers’ over deze campagne te berichten.
Gelukkig heeft MSN de campagne gefilmd en kunnen we via YouTube nog even nagenieten.
http://www.youtube.com/v/WfE70JJ6-K4&hl=nl_NL&fs=1&
Ik voorspel dat we nog veel meer campagnes als deze gaan tegenkomen waar bezoekers niet doorklikken naar een website maar óf in de banner of, zoals in het geval van Avatar, op de site ‘spelen’ met het merk. Met de klanten waar ik voor werk in mijn eerlijke doordeweekse baan hebben we hier ook al goede resultaten mee behaald.